Journal of Consumer Psychology: Οι καταναλωτές δεν μειώνουν το κρέας παρά την “ενοχοποίησή” του

Παρά την “ενοχοποίηση” του κρέατος, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να μειώνουν την κατανάλωσή του, όπως επισημαίνει πρόσφατη έρευνα του Journal of Consumer Psychology.

Συγκεκριμένα, υπογραμμίζεται ότι τα εναλλακτικά προϊόντα κρέατος και οι ανησυχίες που εγείρονται για την καλή διαβίωση των ζώων, παραμένουν τα βασικά κριτήρια, που διαμορφώνουν την απόφαση των καταναλωτών σχετικά με την συχνότητα κατανάλωσης κρέατος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ξεχνούν τα αποδεδειγμένα οφέλη που έχει το κρέας για τον οργανισμό.

Έτσι οι καταναλωτές δεν φαίνεται να μειώνουν την κατανάλωση κρέατος, αλλά γίνονται περισσότερο επιλεκτικοί στην ποιότητα του κρέατος που αγοράζουν, ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να στρέφονται σε plant based προϊόντα που μιμούνται το κρέας.

Συγκεκριμένα η έρευνα εξετάζει τις επιπτώσεις που έχει στην ψυχολογία των καταναλωτών η ανθρωπομορφοποίηση των ζώων, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει ηθικές ανησυχίες σχετικά με τη διαβίωσή τους.

Καταλήγει μάλιστα στο συμπέρασμα ότι η καλύτερη μεταχείριση των ζώων που προορίζονται για παραγωγή κρέατος, μετριάζει την ενοχή των καταναλωτών και αυξάνει την κατανάλωση.