Δημόσια έκκληση να μην αποκλειστούν τα προϊόντα κρέατος από τα Προγράμματα προώθησης

Ενόψει της αναθεώρησης της πολιτικής προώθησης αγροτικών προϊόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πληθαίνουν οι φωνές που καλούν την Κομισιόν, να αποκλείσει ορισμένα προϊόντα, μεταξύ των οποίων και το κρέας και τα υποπροϊόντα του, από τα μέτρα που χρηματοδοτούν την προβολή και προώθηση τροφίμων σε αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τρίτων Χωρών.

Όπως αναφέρει η Copa & Cogeca, στο πλαίσιο Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής  που έχει συγκροτηθεί, συναντήθηκαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες ευρωβουλευτές, και συζήτησαν για την πολιτική προώθησης αγροδιατροφικών προϊόντων της Ε.Ε. μετά το 2022.

Το κλίμα που επικράτησε ήταν ότι θα είναι ακατανόητο εάν η Κομισιόν αποφασίσει να αποκλείσει ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως το κρασί ή το κρέας. Αυτά τα προϊόντα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της γαστρονομικής κληρονομιάς της Ευρώπης, λένε οι ευρωβουλευτές, και συμφωνούν μαζί τους και οι πανευρωπαϊκοί θεσμικοί φορείς αγροτών και συνεταιρισμών.

Υπενθυμίζουμε ότι η Κομισιόν έχει ανοίξει μια δημόσια διαβούλευση για να καθορίσει τις κατευθυντήριες γραμμές της αναθεωρημένης πολιτικής προώθησης στο πλαίσιο της στρατηγικής «From Farm to Fork».

Η διαβούλευση διαρκεί μέχρι τις 23 Ιουνίου 2021.

H έκκληση της Copa & Cogeca

Η έκκληση της Copa & Cogeca προς τους καταναλωτές και τους παραγωγούς να είναι προσεκτικοί καθώς, αυτό που διακυβεύεται πίσω από το θέμα της προώθησης, είναι το όραμα για το μελλοντικό μας σύστημα τροφίμων. «Θα παραμελήσουμε μέρος της γαστρονομικής μας κληρονομιάς που διαμορφώνεται από γενιές και γενιές αγροτών, για να ευνοηθούν τα συνθετικά τρόφιμα; Ο καθένας έχει το δικό του όραμα σήμερα, αλλά υπάρχει ένα απλό γεγονός: μόλις χαθούν οι δεξιότητές μας και τα αγροκτήματά μας, δεν θα υπάρχει δρόμος επιστροφής», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το στέλεχος της οργάνωσης Jerzy Wierzbicki, από τη θέση του επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για την Πολιτική Προώθησης.

Συμπληρώνει δε, ότι η «Η πολιτική προώθησης της Ε.Ε. υπήρξε ένα σπουδαίο εργαλείο για την προώθηση των προϊόντων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των αγροτών, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι εάν οι παρμεζάνες και τα καμαμπέρ μας (γαστρονομική κληρονομιά της Ε.Ε.), τα λουκάνικα, τα χαμόν και κρασιά χαίρουν τόσης εκτίμησης στον κόσμο, αυτό οφείλεται εν μέρει σε αυτήν την πολιτική προώθησης. Εάν αυτή η υποστήριξη τερματιστεί για ορισμένα προϊόντα όπως το κρέας ή το κρασί, αυτό απλώς θα ωφελήσει αφενός τις μεγάλες πολυεθνικές, οι οποίες είναι σε θέση να διεξάγουν παγκόσμιο μάρκετινγκ, και αφετέρου θα αυξήσει το μερίδιο των εισαγόμενων προϊόντων. Από την άλλη πλευρά, ποιο μήνυμα θα έστελνε αυτό στους συναδέλφους μας κτηνοτρόφους και αμπελουργούς που εργάζονται σιωπηλά και καθημερινά για να βελτιώσουν τη βιωσιμότητα των αγροκτημάτων τους; Πέρα από την πολιτική τοποθέτηση, το σήμα που στέλνεται είναι απλώς επιβλαβές και αντιπαραγωγικό».

Μια τέτοια προσέγγιση υιοθετούν, εκτός της Copa & Cogeca, και άλλοι φορείς που εκπροσωπούν τα παραγόμενα αγροδιατροφικά προϊόντα της Ε.Ε. (AREFLH, AVEC, CELCAA, CLITRAVI, EDA, EUROPATAT, FRESHFEL).