Ανησυχούν για τη χρήση ονομασιών κρέατος από φυτικά υποκατάστατα και οι Αυστραλοί αγρότες
Τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος που χρησιμοποιούν ονομασίες κρέατος για να τοποθετηθούν στην αγορά, αρχίζουν να απασχολούν σε όλο και περισσότερες γεωγραφικές περιοχές τη δημόσια συζήτηση. Είναι προφανές ότι στο βαθμό που πρόκειται για μια γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά, όλο και πιο πολλοί θα πρέπει να πάρουν θέση – των πολιτικών συμπεριλαμβανομένων.
Πολύ πρόσφατα, στην Αυστραλία ξεκίνησε διαδικασία σε υψηλό επίπεδο, στη Γερουσία, για να εξεταστεί το θέμα και να ζητηθούν οι γνώμες όλων των δρώντων παραγόντων, σχετικά με την πιθανότητα παραπλάνησης του καταναλωτή που βλέπει ονομασίες κρέατος να φιγουράρουν σε προϊόντα που καμία σχέση δεν έχουν με κρέας.
Κατά την παρουσίασή της στην έρευνα της Γερουσίας, η Εθνική Ομοσπονδία Αγροτών της Αυστραλίας ζήτησε ακριβώς και μόνο την «αλήθεια στην επισήμανση». Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα thepigsite, ο επικεφαλής της Ομοσπονδίας Tony Mahar, εξήγησε ότι η γλώσσα που χρησιμοποιείται σε ορισμένα φυτικά προϊόντα πρωτεΐνης είναι δυνατόν να παραπλανήσει τους καταναλωτές: «Είναι απαραίτητο, όταν λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς, οι καταναλωτές να είναι σίγουροι ότι είναι ακριβής η επισήμανση των προϊόντων που έχουν μπροστά στα μάτια τους. Για παράδειγμα, τα προϊόντα που δεν περιέχουν κρέας δεν πρέπει να επιτρέπεται να μεταμφιέζονται σε κρέας, ούτε τα μη-γαλακτοκομικά σε γάλα».
Οι Αυστραλοί αγρότες ανησυχούν ότι η συγκεκριμένη χρήση της γλώσσας και της εικόνας από την πλευρά των φυτικών υποκατάστατων μεταφέρει στην αντίληψη του καταναλωτή μια αίσθηση διατροφικής ισοδυναμίας με προϊόντα ζωικής προέλευσης.
Tο θέμα έχει απασχολήσει την Ευρ. Ένωση εδώ και καιρό, ενώ σχετικά πρόσφατα καταγράφηκε η απόφαση των ευρωβουλευτών να μην απαγορεύσουν στα φυτικά υποκατάστατα τη χρήση ονομασιών κρέατος όπως burger, σνίτσελ, λουκάνικο κ.ά.
Ο εκπρόσωπος των Αυστραλών αγροτών δήλωσε ότι η έρευνα της Γερουσίας ήταν μια πολύτιμη ευκαιρία για να ακουστούν οι απόψεις των αγροτών και να συζητηθούν οι επιπτώσεις για καταναλωτές και παραγωγούς, εάν δεν ληφθούν μέτρα για την αποσαφήνιση τέτοιων θεμάτων.
Ο ίδιος πάντως υποστηρίζει ότι αν το πρόβλημα δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, «πιθανότατα θα γίνει πιο διευρυμένο και περίπλοκο, καθώς εμφανίζονται όλο και περισσότερα νέα προϊόντα και ισχυρισμοί μάρκετινγκ» του είδους αυτού.